Utredning

Malvina är nu hela 5 år och 2 månader, min stora tjej! Hon är en helt vanlig flicka, men med koncentrationssvårigheter och energi för 12 :-) Älskar henne lika mycket för det! Började prata med BVC för något år sedan om detta och i höstas fick vi träffa en underbar barnpsykolog. Vi pratades vid och Malvina fick rita några teckningar, lägga pussel mm. För 2-3 veckor sedan var den här psykologen med Henne på dagis några timmar. Vi ska till Lycksele på träff med henne på måndag, och hon ska då även till ögonavdelningen och kolla så allt är okej med glasögonen. Varför vill jag då göra en utredning på Malvina? För att jag vill att hon ska få en rättvis start när hon ska börja förskoleklass, även om det nu inte är ADHD som i detta misstänkta fall så vill jag att alla ska veta att det inte är något man ska skämmas för och att fler än vi alla tror har det. Jag tänker kämpa för mina barn, vad det än gäller! Vet att det finns många föräldrar som inte vill se eller höra talas om att deras barn skulle ha "ADHD" men hur ska dem då kunna bli hjälpta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0